zondag 28 april 2013

Reisverslag naar Tignes deel 1

Vrijdag zouden wij om 14.00 uur richting Nancy vertrekken, dit werd helaas pas 14.30 uur. We zouden daar arriveren om 19.30 uur, eten bij de Quick die ernaast zat en daarna kon ik nog ongestoord tot 21.00 uur in het winkelcentrum lopen aan de overkant. Helaas liep het allemaal anders! Bij Breda stonden we al vast en over Belgie maar te zwijgen! Inmiddels bij Brussel was het al 20.30 uur en toen hebben we besloten dat we maar in de auto zouden eten. Ik had bolletjes mee, beleg in de koelbox en een stokbrood. Hier werd ik nog hard om uitgelachen door Ed en de kids, want die zouden we wel niet hebben in Frankrijk natuurlijk! Nou, alsof ik een voorziene blik had, onderweg bolletjes gesmeerd, stokbrood gesneden en belegd en zo onder het rijden gegeten. Nog geflitst ook in Frankrijk, dus dat krijgt waarschijnlijk nog een staartje. Uiteindelijk kwamen we om 22.30 uur bij het Novotel in Nancy Sud. Winkelcentrum dicht natuurlijk en op de hotelkamer was het meteen slapen! Novotel is wel een goed hotel, kinderen slapen gratis op de kamer en ze kregen allebei een knuffelbeestje bij inchecken, Marc ook dus! De volgende ochtend ging ik op zoek naar de bakker, die er ergens in de buurt zou moeten zitten. Door de regen, niets te vinden natuurlijk! De supermarkt ging pas om 08.30 uur open, en het was nog 07.45 uur. Uiteindelijk toch maar gaan kijken bij het winkelcentrum of de boulangerie niet stiekem daar verstopt was! Bij het winkelcentrum stond het zwart van de mensen, allemaal voor de nog dichte deur. Dus ik dacht misschien gaat het dan nog stiekem om 08.00 uur open omdat al die mensen hier staan. Even bellen naar Ed en die zei doe maar rustig aan, dus tussen al die mensen gaan staan wachten. De deuren gingen open om 08.10 uur en al die mensen gingen in een lange rij staan in het winkelcentrum, ik ertussen natuurlijk! De supermarkt was een Cora, daar was ik nog nooit geweest, mijn favoriet is de Carrefour, dus ik dacht als al die mensen hier in de rij gaan staan voor de supermarkt, wat voor een winkel moet het dan niet zijn, geweldig!! Uiteindelijk om 08.30 uur gingen de deuren open van de supermarkt en al die mensen blijven staan! Ik denk nou dan maar voordringen en gewoon naar binnen, kwam ik weer naar buiten zag ik eindelijk waarom al die mensen nou in de rij stonden! Ze gaven gratis voetbalkaartjes weg aan de eerste 500, dus ik had nog voetbalkaartjes kunnen hebben ;-) . Ontbeten op de hotelkamer en om 09.30 uur de reis verder aanvaard. Dit ging een stuk sneller dan gisteren, maar toen ging het fout bij het eerste tolstation! Voor ons stond een vrouwtje uit Luxemburg wat dacht dat ze moest betalen, terwijl we alleen maar een kaartje kregen! Dus uiteindelijk 10 minuten verder, waren wij aan de beurt. Dus Ed geeft een dot gas en schiet zo door het poortje heen, slagboom boven op het dak en geen kaartje! Nou, dat was een goed begin van de dag, we waren nu in ieder geval zeker wakker! Gelukkig viel de schade erg mee op het dak en konden we binnen een nieuw kaartje halen, dus weer verder. Zonder verdere kleerscheuren, vertragingen of iets dergelijks, o ja, weer een flitser, wordt zo toch nog een dure vakantie, kwamen we uiteindelijk om 16.00 uur op onze bestemming aan. Nog even zoeken naar ons appartementencomplex, want de straat stond natuurlijk weer eens niet in de TomTom. maar toch gevonden! Ons appartement is erg mooi, helemaal niets mis mee! Twee slaapkamers met ieder een badkamer, een goed uitgeruste keuken en een balkon waar de zon ´s middags op valt, als hij er is! Na het uitpakken de gehuurde ski´s voor Marc en Ed gehaald, we kregen op het laatst van het Frankrijkhuis nog een heel scherp aanbod wat we niet konden weigeren, voor 42,50 euro ski´s, stokken en schoenen. Anne had geen stokken en die durfde niet zonder, dus Ed ging het even vragen wat stokken kosten om te huren voor een week, moesten we 66 euro betalen, alleen voor de stokken!! Dus dat maar even niet gedaan. Verder niets meer gedaan gisteren, een filmpje gekeken en in bad geweest. Vandaag gingen Ed, Marc en Anne skien. Anne was helemaal groen van angst, echt letterlijk groen! Ik ging niet mee want helaas zijn mijn ski´s van Susanne thuisgebleven! Ik moest kiezen tussen de koelbox of mijn ski´s en toen heb ik toch gekozen voor de koelbox! Blij toe, want het is schreeuwend duur hier! Diepvriespizza 5 euro per stuk, pardon!!! Ik kon ook spullen huren hier, maar ter plekke kostte dat 120 euro, dan toch maar niet. Aan de ene kant wil ik het wel eens proberen, maar als ik weer terugdenk aan Snowworld, dan toch maar niet. Ik zie al die mensen hier zeulen met hun spullen, op die akelige schoenen ploeterend door de sneeuw, niet echt mijn ding. Dus zij zijn gaan skien en ik ben gaan wandelen! Ben eerst langs de skiwinkel gelopen en daar waar we 66 euro moesten betalen om stokken te huren, kon ik ze kopen voor 15 euro! Dus Anne heeft nu haar stokken, want ze had de stokken van Ed, maar Ed vind het maar niets zonder stokken. Ik ben gaan wandelen van Tignes le Lac naar Tignes Val Claret. Het was heerlijk weer en onderweg kwam ik nog een paar spelende bergmarmotten tegen die ik natuurlijk even vastgelegd heb! Goed zoeken dan zie je ze ;-)
Ik zou een rondje Lac doen, dus van Val Claret weer terug langs het meer. Heen lag er geen sneeuw, terug was het hele pad weggesneeuwd, dus ik door de sneeuw ploeteren, zak ik ineens weer weg tot aan mijn knieen, helemaal doorweekt. Tot overmaat van ramp begon het ook nog eens te regenen! Bij terugkomst bleken de anderen ook al thuis te zijn en ben ik samen met Anne het wellnesscenter maar gaan verkennen. We hebben heerlijk gezwommen, in het bubbelbad geweest, in de stoomcabine en de sauna, nog even gezwommen en daarna door naar het fitnesscenter, zalig! En nu, nu zit ik achter de laptop met een wijntje en een stokbroodje brie en de rest kijkt een filmpje. Morgen maar weer eens kijken wat ik ga doen, hopelijk kan ik morgen lekker in het zonnetje zitten op het balkon, maar vermaken doen we ons wel!! Groetjes Diane
Overzichtsfoto van Tignes le lac

Geen opmerkingen:

Een reactie posten