maandag 15 april 2013

Samsung Galaxy Camera

Mijn echte eerste post gaat over een review van de Samsung Galaxy camera. Deze heb ik gewonnen bij Samsung en is gewoon echt een musthave!!

Het is een mooi compact toestel, wat ontzettend mooie, scherpe foto's maakt, maar dat is voor mij niet het belangrijkste! Het belangrijkste aan dit toestel vind ik het feit dat je de foto's zo, plop, op je computer kunt zetten!! Dus geen getrut met kabeltjes (die nooit te vinden zijn) of een cardreader (waar is die en hoe werkt dat ook alweer), nee gewoon rechtstreeks vanaf de camera via Wifi naar je computer. In bijvoorbeeld je Dropbox als je die hebt, of gewoon via mail of rechtstreeks neerzetten op Tiwtter, Facebook of Instagram. Let op!! Hiervoor heb je wel Wifi nodig, anders lukt het natuurlijk niet. Het enige nadeel is dat je de foto's niet kunt Whappen naar iemand, want het is en blijft een camera en geen telefoon ;-).  Het is gewoon een heerlijke camers, je kunt even je mail checken, even je Facebook bijhouden, alles kan! Dus zoek je een camera waarbij je geen kaartjes, kabeltjes of andere truukjes nodig hebt om je foto's te kunnen delen met de wereld zoek niet verder! Ik heb al aardig wat plaatjes geschoten en zelfs ik kan er mee overweg! Mijn kinderen zeggen altijd als er weer een foto op mijn wall staat, bewogen, half iemand erop of wat dan ook, dat is een echte mamafoto, maar met deze camera hoor ik ze niet meer ;-). Foto's maken gaat heel makkelijk, er zit ook een hele aardige zoom op met een redelijk groot bereik, ideaal! Je kunt hem op automatisch zetten of gevorderd en dan kun je zelf alles aanpassen, nou bij mij staat hij nog steeds op automatisch ;-). Ik kreeg de camera in een doosje, zonder hoesje, maar de achterkant is een redelijk groot scherm, dus krasgevoelig en zeer breekbaar. Dus als ik hem wil meenemen zou ik een tasje moeten aanschaffen. In de reguliere webshops waren er nog niet veel tasjes verkrijgbaar of je kwam terecht in de prijsklasse vanaf 39,95 euro. Dus ik ben naar Ebay getogen en heb daar even rondgekeken. Ze hebben daar ontzettend veel verschillende hoesjes, ook verschillende prijsklassen, maar ik wilde een goed passend hoesje voor weinig geld. Het hoefde geen toeters en bellen te hebbne, als het mijn camera maar zou beschermen in mijn tas en zak en waar dan ook. Dus uiteindelijk een hoesje gevonden in HongKong voor 8, 25 euro inclusief verzenden! Dat is geen geld! Ik moest wel drie weken wachten, maar hij is binnen en hij doet zijn werk heel goed!
Dit is de voorkant, zoals je kunt zien heeft hij een grote uitsparing voor de lens.


En dit is de achterkant, hij sluit met een magneetje, verder niet. Aan de zijkant zit een opening voor je camerapolsbandje. Deze zat bij de camera en ik kreeg er ook nog eentje bij het hoesje voor dat geld ;-). Camera past er precies in, dus geen Chinese troep ;-). Dus wat mij betreft geen miskoop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten