zondag 21 april 2013

Sandton Hotel Pillows

Woensdag hoorde ik dat ik uitgekozen was als social media reporter voor Sandton Hotels. Donderdag hoorde ik dat we naar Zwolle gingen, hotel Pillows. Ed heeft vroeger een tijd gedetacheerd gezeten in Zwolle, dus ik wist dat het erg leuk shoppen is daar! Vrijdag mochten we om 14.00 uur inchecken. Dit ging helaas niet lukken, aangezien Ed nog moest werken, Marc pas om half vijf uit school was en ik om 14.30 uur nog een sollicitatiegesprek had. Ed zou om vier uur stoppen, maar altijd als hij moet haasten of er staat druk achter, gaat er natuurlijk iets fout en deze keer dus ook. Dus uiteindelijk pas om 19.00 uur de kinderen afgeleverd bij de oppas na even snel een patatje in de snackbar gehaald te hebben. Toen kon de pret beginnen! De reis was niet echt prettig te noemen, want Ed stond nog stijf van de stress en ik was kwaad op hem dat het allemaal weer zo lang duurde. Om 20.15 uur kwamen we eindelijk aan! We reden er eerst voorbij omdat Ed op zoek was naar een Sandton hotel en niet naar Pillows!  Bij het oprijden van de parkeerplaats zagen we toch vlaggen van Sandton hangen ;-). Het was een oud monumentaal pand, erg indrukwekkend allemaal.
Bij binnenkomst zagen we geen receptie, alleen een restaurant en een trap naar boven, totdat we van links hoorde "goedenavond". Daar werden we welkom geheten door de receptioniste die ons twee fauteuils wees waar we plaats mochten nemen. Dit hadden we nog nooit meegemaakt in een hotel! Ik voelde mij alsof ik weer in ondertrouw ging. Samen dolgelukkig het contract tekenen, spannend maar heel mooi tegelijk ;-). Daarna mochten we naar de tweede verdieping, naar onze suite. Daar deden we de deur open en kwamen we toch in een balzaal van een kamer terecht! Voor ons stond een zitje voor 2, kaarsje aan, twee appels en twee glazen met een flesje drinken. Aan de linkerkant stond een schrijfbureau met flatscreen tv erboven en bose geluidsinstallatie ernaast en verderop het bed. Wat een bed! Aan beide kanten vijf kussens, je slaapt in hotel Pillows of niet natuurlijk ;-). Voorbij het zitje rechts was een grote kledingkast en daartegenover een erker met minibar. En dan kwam je in de badkamer. Dat was de piece de resistance! Groot hoekbad met kaarsjes erbij, megagrote inloopdouche en mooie hardstenen met hout dubbele wastafel en badjassen en slippers stonden klaar! Ik had een zak met kaarsjes bij me, want ik was een weekendje weg met mijn man, dus dat moet gewoon romantisch zijn natuurlijk, maar die had ik dus niet nodig, daar was zelfs voor gezorgd!!
Lekker aan het badderen geweest
en toen was de avond alweer om dus was het tijd om te gaan #SlapenbijSandton! Heerlijk geslapen en toen mocht ik eindelijk het ontbijt gaan verkennen! Als ik in een hotel ben, wil ik altijd ontbijten ook, het leukste vind ik! Dit ontbijt was goed. Er was zoveel te kiezen, daar hou ik van! Een meisje liep rond om koffie te schenken en we kregen zelfs cappuccino dus geen klachten over het ontbijt!
Hierna zijn we gaan sightseeen in Zwolle en ondertussen even shoppen natuurlijk. Samen delen toch ;-). Mooie gebouwen, maar ook erg leuk om te shoppen, een echte aanrader.
Hierna hebben we bij de V&D koffie gedronken en bij de open haard gezeten. Hoe mooi kan het leven zijn ;-). We hadden het diner gepland staan om zeven uur, dus nog even naar de hotelkamer en een filmpje kijken. Op de tv was een filmkanaal, ook nog een Paytv-kanaal en we konden zelfs spelletjes doen op de tv! Helaas waren er maar twee films Nederlands ondertiteld en die hadden we beide al gezien en ik had geen zin om mij in te spannen dit weekend om Engels te kijken, dus maar geen filmpje gekeken en gewoon rondgehangen en uitgerust op de kamer. Om zeven uur naar beneden gegaan. Aan tafel kregen we meteen een aperitief een Cava, mijn favoeriete drankje, dus helemaal goed! Toen mochten we kiezen van de kaart of ons laten verrassen. Ik ben van de verrassingen, maar Ed is wat de boer niet kent, dus dat was even een discussie. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en gezegd dat we van de kaart wilden en toen zei Ed meteen nee we laten ons verrassen, echte liefde he ;-). Bij het voorgerecht had hij al spijt, hij kreeg namelijk een rauwe tartaar met lenteui, rauw vlees is niet zijn ding, dat hadden we vergeten te zeggen, vis hadden we wel doorgegeven en dat kreeg ik een zalmtartaar. Lekker hoor!
Toen was het tijd voor het hoofdgerecht. Een vleesspies met grote patat en sla. Wat was dat vlees mals!
En toen het toetje, creme brulee, Daar was echt een kunstwerkje van gemaakt. Kijk maar:
Hierna zijn we nog even Zwolle ingegaan. We wilden nog graag een paar foto's van Zwolle by night en dat is aardig gelukt volgens mij ;-). Hier is er eentje:
Toen weer terug naar het hotel om de romantiek wat aan te wakkeren ;-)
Hier ga ik natuurlijk niet verder op in, even geen social media reporter ;-). De volgende ochtend weer lekker ontbeten en tijdens het ontbijt kwam de manager van het hotel naar onze tafel of we na het ontbijt even wilde koffie drinken met haar, natuurlijk, gezellig! Dus na het ontbijt, spullen gepakt en nog even koffie gedronken. Hierna uitchecken en zijn we nog even naar de Agnietenberg gereden om daar in de bossen te lopen. Hier was niet veel, dus toen was het toch echt tijd om naar huis te gaan en de kids op te halen.
Het was een geweldig weekend en ik kan iedereen Pillows aanraden. Ik zou zonder kinderen gaan, waarschijnlijk zijn ze meer dan welkom, maar in zo'n statig pand ben je alleen maar bang dat je kinderen iets slopen of dat ze veel herrie maken en kun je nog niet echt ontspannen!
Dus wil je meer uit je huwelijk halen ga eens lekker zonder kinderen weg! Een keer niet van ik kan geen oppas krijgen, ik heb geen tijd (ik ken de smoezen want ik gebruik ze zelf altijd ;-)). Nu moesten we ook woensdag ineens iets regelen omdat ik uitgekozen was en het is gelukt! Ik zou zeggen, gewoon doen, regel oppas, reserveer kamer 211 bij hotel Pillows en geniet van het hotel, maar zeker ook van elkaar. Je zult er geen spijt van krijgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten