dinsdag 3 september 2013

Neckermann Smartline the Aeolos Beach Hotel

Ergens in mei kreeg ik een mail, 2e persoon voor 1 euro bij Neckermann. Voorwaarden de 2e persoon moest een volwassene zijn en de betalende persoon ook, kon alleen boeken bij geselecteerde Smartline hotels en alleen all-inclusive en boeking moest gebeuren op 25 mei 2013. Leuke aanbieding dacht ik, maar zal wel weer niet in schoolvakanties zijn, dus niet te lang over na denken en weggooien die mail, hup in de prullenbak. En alsof het lot ermee speelde, overal waar ik keek stak de aanbieding weer zijn kop op. Op Twitter, Facebook, in mijn eigen mailbox het maakte niet uit en telkens weer schonk ik er geen aandacht meer aan. Totdat.... ik de betreffende reclame nogmaals zag, maar toen stond er specifiek bij OOK in vakanties!! Kijk en toen werd het interessant!

Ik ben mij er meteen in gaan verdiepen, kijken waar ik heen kon, wat het kostte in totaal en belangrijk vooral wanneer er nog iets vrij was. Uiteindelijk had ik een definitieve keuze gemaakt op 24 mei en toen ben ik gaan wachten tot het middernacht was, want de boeking moest plaatsvinden op de 25ste. Om middernacht exact heb ik op boeken gedrukt, ik kwam er niet doorheen. Nogmaals gedrukt, toen kwam ik een blad verder, maar toen bleef ik daar weer hangen en dit ging zo even door. Om 1 uur werd ik naar bed gestuurd door mijn man, ik baalde ontzettend, maar dacht als deze vakantie voor mij is, dan krijg ik hem ook. Nu wil het toeval dat onze zoon geld nodig had en dus die zaterdagochtend ging werken en ons daardoor al om 6 uur wekte. Dat was voor mij aanleiding om de hele boeking te gaan proberen op mijn telefoon en wat denk je, hij kwam erdoor!!!! Dus wij gingen naar Griekenland, onze kinderen voor het eerst met het vliegtuig en wij allemaal voor het eerst niet naar Frankrijk, maar naar Griekenland! Geboekt en betaald en daarna zouden wij nog de reissom van de 2e persoon tot 800 euro teruggestort krijgen, jammer dat het niet meteen bij de boeking eraf gehaald werd en dat we nog eerst een formuliertje moesten invullen om ons geld terug te krijgen, maar alles gedaan volgens het boekje en afwachten maar. Binnen een paar weken kregen we de 798 euro teruggestort, gelukkig dat was een pak van mijn hart! Nu konden we gaan uitkijken naar onze welverdiende vakantie! Mijn man is niet zo van de veranderingen en was er stiekem helemaal niet blij mee dat de boeking erdoor was. Want we hadden all-inclusive en dat trok alleen maar zuipers. We gingen naar Kos en daar heb je alleen feestende en drinkende, luidruchtige jongeren. We zaten aan het strand en alle bedjes en parasols waren 's ochtends om 5 uur allemaal al bezet. We zouden wel zien.... Dus om 22 augustus was het zover, we mochten ons melden op Schiphol om half drie 's ochtends, wat een onmenselijke tijd! Als een zombie ingecheckt, ging razendsnel want er niemand, ja iedereen lag nog op een oor! Kregen we de tickets, bleek ik in een andere rij te zitten dan de rest, dus toen was mijn ochtendhumeur helemaal compleet. Eindelijk, eindelijk na heel lang wachten, wat niet leuk is op Schiphol, want daar vind ik dus niets aan mochten we het vliegtuig in. Bij vertrek bleek de rij voor de anderen leeg te zijn en mocht ik daar gaan zitten zodat ik bij het raam zat en kon er ook nog iemand naast mij zitten, dus in een keer was mijn ochtendhumeur verdwenen! Om 11 uur arriveerden wij in het Aeolos Beach Hotel.

Onze kamer was al klaar, dus wij konden meteen inchecken, de andere drie stellen die bij ons waren moesten wachten tot half twee tot zij op de kamer konden, maar daardoor kregen zij wel een upgrade van de kamer of bungalow. Wij kregen een bungalow op de achterste rij, het verste van het strand, maar dichtbij het hoofdgebouw.

Bij binnenkomst in de bungalow viel ons als eerste de hele kastenwand op in de gang, aan de rechterkant was de badkamer met wc en bubbelbad. In de kamer zelf was een bed en daarnaast een slaapbank tegenover het bed de tv en een ijskastje. En buiten hadden wij een terrasje met een zitje en een waslijn. De bungalowkamer was niet erg groot voor 4 personen, maar zoveel meer dan slapen zouden we er toch niet doen, hij was in ieder geval schoon en dat is ook niet onbelangrijk. De airco ging aan dagelijks van 14.00 tot 19.00 en van 23.00 tot 6.00 uur. Bij het grote zwembad was er een poolbar en dagelijks animatie en 's avonds livemuziek of shows. Het paadje aflopend kwam je bij het grote grasveld waar alle ligbedden en parasols staan, we dachten eerst waarom gras, maar dat was echt niet verkeerd want zo zat je niet telkens onder het zand! Na het gras volgde een klein strookje zand en toen de zee. Eerste vijf stappen waren op kiezelstenen, niet al te fijn, maar daarna niets meer en kon je heerlijk lopen in zee, het was ook niet meteen heel diep, dus je kon lekker een eindje ver in zee.

We hadden all inclusive dit hield in ontbijt van 7.30 tot 9.30 uur, er was nog een ontbijt tot 10.15 uur, maar dan had je geen warme dingen meer zoals gekookt ei, gebakken ei, omelet of pannenkoekjes etc. Koffie bij de poolbar van 10.00-12.30 uur, dit stelt niets voor. Een kan koffie met een cake die de hele dag open en bloot op de bar staat. Van 15.00 - 17.00 uur gratis schepijsje. Van 12.30 - 14.00 uur lunch en van 18.30 -21.30 uur diner. Dit was beide goed gevarieerd, elke dag een soort vis en twee soorten vlees en allerlei groenten en aardappels in verschillende bereidingen. Tijdens het diner waren er ook drie nagerechtenbuffetten, een was de ijsbar, tweede was het Grieks/Turks buffet met bakklava etc. en derde was het taarten en yoghurtbuffet. Allerlei soorten taartjes, toetjes en puddinkjes om uit te kiezen! Tip als je hier gaat dineren zorg dat je vroeg gaat anders moet je wachten op een tafeltje en zorg dat je in de wijk van Adam zit, echt een superkelner, doet alles voor je! Buffetten worden goed bijgevuld, zelfs vijf minuten voor het einde nog en alles is supergoed en superlekker. Drinken was de hele dag door te verkrijgen van 10.00 tot 22.30 uur, beetje jammer want het avondprogramma loopt tot 23.30 uur. Veel is er niet om te kiezen in drinken, huiswijn, ouzo, en soda aangelengd met een smaakje zodat het cola of sinas e.d. lijkt. Wel elke avond twee verschillende cocktails van 19.00 - 22.30 uur. Personeel is supervriendelijk en van alle angsten die mijn man had is er geen een uitgekomen. Normale mensen die all-inclusive boeken, geen overlast gehad van niemand niet. Geen grote groepen jongeren hier, alleen gezinnen en oudere stellen. Er liepen wel jongeren, maar dat waren jonge stelletjes die kwamen om te genieten van elkaar en niet van de alcohol. En het maakte niet uit hoe laat wij arriveerden op het grasveld, we hebben elke dag 4 ligbedden en een parasol gehad en het lag ook niet hutje bij mutje, er was privacy en ruimte genoeg voor iedereen. Onze zoon hield meer van het zwembad en was bijna elke dag de enige in het zwembad.

Kortom the Aeolos Beach Hotel in Kos is echt een aanrader voor als je Kos wilt gaan verkennen en niet meer de jongste bent of geen zin hebt in drukte. Kos-stad lag op 20 minuutjes afstand, de bus stopt voor de deur van het hotel, kost 1,60 euro enkele reis. We hebben ook een dag gefietst naar Kos-stad, fietsen kosten 5 euro huur per dag bij het hotel en we hebben een autootje gehuurd via het hotel, kost 40 euro per dag en brandstof ben je rond de 20 euro kwijt voor een dagje eiland. Op de dag van vertrek zou de bus ons ophalen om 7.25 uur en ontbijt begon om 7.30 uur. We mochten om 7.15 uur alvast ontbijten en de receptie zou ons inlichten als de bus er was, dus toch nog even snel iets naar binnen kunnen werken, erg vriendelijk!! Dus zoek je een betaalbare accomodatie in Kos, niet te druk, meteen aan het strand met heerlijk eten en vriendelijk personeel en ben je niet gek op grote groepen jongeren, zoek niet verder en boek bij Neckermann het Smartline Aeolos Beach Hotel!! We wisten niet dat er een paradijs was totdat wij verbleven in the Aeolos Beach Hotel!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten