zondag 9 maart 2014

Hartenstraat

Gisteren mochten Anne en ik met dank aan Toshiba naar de voorpremiere van Hartenstraat. Deze film speelt zich af in de Hartenstraat, een van de negen straatjes in Amsterdam. Nu zul je zeggen Amsterdam heeft veel meer dan negen straatjes, ja dat klopt, maar de negen straatjes is een stukje Amsterdam wat zich bevindt rondom de Prinsengracht, Keizersgracht, Singel en Herengracht. Het is nog een stukje authentieke wijk in Amsterdam, erg gezellig.

We werden hartelijk welkom geheten in Wolff City Utrecht door de dames van Toshiba en toen kon het feest beginnen. We hadden er zin in!!



De cast loog er ook niet om, dus we hadden hoge verwachtingen! De film speelt zich dus af in de Hartenstraat en draait om een alleenstaande vader Daan met dochtertje Saar. Hij is gescheiden en heeft een eigen zaak, een traiteurie. Op een dag krijgt hij een nieuwe buurvrouw Katje. Nou ik kan je vertellen, dat is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken ;-). Ondertussen maak je ook kennis met andere bewoners van de Hartenstraat en een ieder heeft zo zijn eigen problemen. Saar is bezig met een spreekbeurt over zwanen en dat die altijd bij elkaar blijven en zoveel van elkaar houden dat als er eentje doodgaat de ander doodgaat van liefdesverdriet. Zij wil graag dat haar vader ook weer iemand tegenkomt en mede daardoor gaat Daan op zoek naar iemand op Relatieplanet.nl. Hierdoor komt hij in contact met de meest wazige vrouwen, waaronder een wel echt spectaculaire rol van Georgina Verbaan! Ik vind haar zo meesterlijk, ze speelde echt zo goed. Ik heb haar weleens ontmoet en weet dus dat ze niet zo is, maar als ik haar niet zou kennen zou ik weleens kunnen denken dat ze echt zo gestoord is ;-). En dan hebben we ook nog Jan Kooijman, ik kan alleen maar zeggen... ik kan niet meer normaal naar Everybody Dance Now kijken. Misschien moet hij ons allemaal toch nog iets vertellen, deze rol ging hem wel heel makkelijk af ;-). En dan Susan Visser, ben al jaren fan van haar, maar die speelde haar rol ook met verve! Het plot van de film zie je al van mijlenver aankomen, maar dat hindert niet. Het verhaal is leuk, sprankelend, volop humor. Sanne Vogel als dit jouw debuut is, weet ik niet wat er gaat komen als jij al 20 films gemaakt heb en ik hoop dat ik ze alle 20 en meer mag komen kijken!!
Hartenstraat is een film waar je lekker naartoe gaat met vriendinnen en daarna heel blij de bioscoop uitkomt!!
Hartenstraat gaat maandag 10 maart 2014 in premiere en vanaf 13 maart te zien ergens bij jou in de buurt.
Klik hier om je kaarten te bestellen voor Hartenstraat, je zult er geen spijt van krijgen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten