maandag 12 mei 2014

Opel Adam Rookie Training

Het eeuwige dilemma... wat geef je een man die alles al heeft of alleen maar dingen wil die niet te betalen zijn ;-), nou dan geef je hem een Opel Adam Rookie Training en een overnachting in een tophotel in Duitsland!!

Opel had een hele leuke prijsvraag op Facebook en op de vraag waarom ik dit zou willen winnen schreef ik min of meer bovenstaande en ik won!!

Maar toen diende het volgende probleem zich aan, hoe ging ik er voor zorgen dat Ed zijn verjaardag niet wilde vieren zodat ik hem mee kon nemen naar Duitsland? Ik voorzag hem telkens van het weerbericht en probeerde hem zijn feestje naar een week later te laten verzetten. Dat werkte! Maar toen wilde zijn vader per se langskomen op zijn verjaardag, oeps, hoe gaan we dat oplossen? Uiteindelijk heb ik het dan toch maar opgebiecht twee dagen voor zijn verjaardag, want al die verschillende vraagstukken werd mij ook teveel ;-).

Zaterdag 10 mei werden we om 12.00 uur verwacht in Oosterhout bij Opel Nederland, alwaar een lunch op ons stond te wachten en waar we een gloednieuwe Opel mochten uitzoeken om naar Duitsland te rijden. Gelukkig was het ook mogelijk om op eigen gelegenheid naar Duitsland te gaan, dus dat hebben wij gedaan zodat Ed 's ochtends nog toe gezongen kon worden de kinderen, kadootjes uitpakken en daarna lekker met z'n viertjes brunchen., was ie toch nog een beetje jarig!

Om 18.00 uur werden we verwacht in het 4-sterren Penta Hotel in Wiesbaden. Wij arriveerden er om 17.00 uur en toen was het plan om foto's te gaan maken in Wiesbaden, maar omdat het weer niet meewerkte hebben we lekker geluierd op de kamer. Om 18.45 uur stond er een welkomstdrankje voor ons klaar in de bar en hebben we de hele groep ontmoet die inmiddels helemaal compleet was, want om 19.00 stond het diner voor ons klaar. Het voorgerecht was zalm of salade voor de niet-visliefhebbers.


 Het hoofdgerecht was roasted beef met een gepofte aardappel en het toetje mmmmm, zie foto ;-).
Na het eten bleven we nog gezellig nakletsen en toen werd er koffie besteld en natuurlijk deden wij nog een rondje mee. Nadat de koffie was gebracht, kwam er ineens een taart binnen met vuurwerk erop en Edwin werd gevraagd naar voren te komen! Iedereen zingen voor hem, echt ontzettend gaaf en toen hij de taart ging aansnijden bleek ineens dat er iets op stond:
 Wat een verrassing, zo was Edwin toch nog jarig, echt super geweldig, kippenvel!!
Na het eten zouden we eigenlijk gaan avond fotograferen in de omgeving, maar het was zo gezellig dat we allemaal in de hotelbar bleven hangen en met de meesten het Songfestival zijn gaan kijken, heel anders dan onze plannen, maar o zo gezellig!! Ik denk wel the best verjaardag in tijden!!

Om 7.30 uur werden we 's ochtends weer verwacht aan het ontbijt. Na een zeer korte nacht in een geweldig bed!! Wat een balzaal als bed, geen knie in mijn rug, geen arm over mijn gezicht, geen kouwe tenen tegen me aan, zalig wat een groot bed! En toen onder de douche, wat een douche!! Een echte stortdouche, letterlijk een stortregen, heerlijk! En het ontbijt... tsja wat kan ik zeggen we zijn in Duitsland, teveel om op te noemen.

En zelfs champagne ;-).

 Na het ontbijt was het om 08.00 uur tijd om uit te checken en naar Dudenhofen te gaan voor het echte werk! Na een tijdje rijden kwamen we in een hele mooie bosrijke omgeving en dan denk je moet het hier ergens zijn? En dan ineens tussen alle bomen duiken ineens Opel vlaggen op en weet je dat je goed zit! Het eerste wat opviel waren de speciale vrouwenparkeerplaatsen ;-).
Na even wachten op de parkeerplaats werden we opgehaald door the Adams family en naar het testterrein gebracht. Helaas was het hier verboden te fotograferen, want anders had Ed wel even los gegaan, maar top secret!!
Hier werden we ontvangen in de tent alwaar een heerlijk ontbijt (alweer) op ons stond te wachten en na een ontvangstpraatje en uitleg werden we in drie groepen verdeeld. Aangezien ik geen rijbewijs heb (tot mijn grote spijt) mocht ik bij Ed in het groepje zodat ik bij hem in de auto kon. Wij kregen Klaus als instructeur. Het eerste onderdeel ging op tijd en daar moest je slalommen, eerst vooruit inparkeren, dan achteruit parkeren en beide keren een pilon aanraken en laten staan en dan nog een stuk rijden en tussen de pilonnen stilstaan. Hierbij was ik samen met een andere dame, de tijdwaarnemer. Volgende onderdeel was het tot stilstand komen op een nat stuk eerst met 60 km per uur en daarna met 80 km. Hierbij heb ik bij Klaus in de auto gezeten en ik kan zeggen de Adam remt echt!!  Volgende onderdeel was heel hard aan komen rijden en dan remmen en uitwijken, hierbij zat ik op de achterbank. Toen kregen we lunch en ja niet vergeten we zijn in Duitsland ;-), dus geen broodjes of zo, nee hoor gewoon gebakken aardappeltjes, sla en een schnitzel met jachtsaus en soep vooraf en een pannacotta toe! Hierna gingen we de Adam testen op het circuit. Racen, bochten etc. niet echt handig meteen na de lunch, maar ik zat hierbij naast Claus en heb dus als passagier goed de Adam kunnen voelen. Het is echt een klein racemonstertje een leuk pittig, klein autootje.
Na dit onderdeel was het ervaren hoe het voelt om met alcohol op te rijden door middel van de promillebril. Eerst moest je over twee obstakels stappen, daarna een paar opstapelen en dan de allereerste oefening met deze bril op volbrengen. Hilariteit alom natuurlijk als je de anderen ziet stuntelen.
Maar toen was ik aan de beurt, ik mocht alleen over de obstakels heen en niet rijden. Ik dacht ik laat die mannen wel even zien hoe het moet, dus ik dacht even elegant over de obstakels heen te springen, maar het was niet elegant, het leek meer op een elephant ;-). De eerste ging goed, dus ik werd een beetje overmoedig en probeer dus over de tweede heen te springen en boem daar lag ik plat op de grond. Niets gebroken, behalve mijn ego ;-). Hierna kregen we een rondrit over het hele testterrein en geloof me, het is inmmens groot. Prachtig hoe ze dat verzonnen hebben, zo in de bossen. Allerlei soorten ondergrond, kasseien, bobbels, gaten, hobbels, water, schuin, van alles en nog wat. Ik vond het prachtig, maar het belangrijkste het was voor Ed zijn verjaardag en hij heeft een geweldige ervaring gehad!! Ik denk dat ik wel gescoord heb met dit kado ;-), dus dames doe er je voordeel mee met deze tip ;-)! Hier kun je meer informatie bekijken over het testcenter: http://www.opel.com/experience/driver-training/test-center.html

Na deze middag kreeg iedereen ook nog een certificaat tijdens de koffie met allerlei soorten gebak (nog steeds in Duitsland ;-)).

Hierna was het feest voor de anderen nog niet over, want die gingen nog heerlijk dineren in Koln, maar wij gingen rechtstreeks naar huis, naar onze kinderen.

Ik vind de Adam absoluut een hele leuke, pittige auto. Het enige nadeel vind ik achterin zitten en achter instappen. Het is een heerlijke auto om als passagier te zitten, hobbels, gaten etc. geen probleem. Hij blijft heerlijk rijden. Rem indrukken en hij staat STIL! Alleen bij het achterin instappen, stoot ik telkens mijn hoofd. Voor kinderen geen probleem achterin zitten, maar ik zou niet te vaak volwassenen achterin zetten. Maar zoek je een leuk, pittig, stabiel autootje kies de Adam!!

Opel Nederland dank jullie wel voor deze waanzinnige ervaring, voor het echt jarig laten voelen van Ed en voor alle, alle goede zorgen en het echte geheel verzorgde weekend. Het was echt te gek!! Bedankt vanuit mijn hart!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten