zondag 22 juni 2014

Veenlandtocht

Gisteren hebben Anne en ik de Veenlandtocht gelopen, een tocht door de mooie omgeving voor Kika. Ik had er nog nooit van gehoord, totdat ik de nieuwsbrief kreeg van het Leidsch Dagblad en daar kans maakte om mee te lopen als VIP. Nu heb ik een zwak voor die drie letters, dus waagde ik een kansje en zodoende liepen Anne en ik mee als VIPs ;-).
We konden kiezen uit 10, 17, 25, 38 of 50 km, aangezien mijn conditie te wensen overlaat en ik al heel lang de Avondvierdaagse niet meer gelopen heb, gingen we voor 10 km.
Zaterdag moesten we starten tussen 10 en 12 uur, we waren in Grandcafe Eight om klokslag elf uur. Hier kregen we onze controlekaart, een routebeschrijving, flesje water, een goodiebag


en omdat we VIP waren mochten we beginnen met een kop koffie of thee! En dat hebben we dan ook maar gedaan.
Na de benodigde sanitaire stop kon onze tocht dan echt gaan beginnen. Het was lekker druk onderweg en we liepen langs voor ons bekende plekjes. Ik had mijn nieuwe sneakers aangetrokken, die had ik al een paar keer aangehad naar mijn werk en niets geen problemen. Het enige wat ik daar loop is van mijn fiets naar mijn werkplek en weer terug en voor de rest zit ik alleen maar op mijn gat achter de computer. Dat is wel even iets anders als 10 kilometer lopen. Op de heenweg, nog voor het controlepunt op de helft voelde ik mijn ene hiel al...blaren. Na het controlepunt van de SNS bank alwaar wij een lekkere appel kregen hebben wij een rustig plekje opgezocht om te picknicken. Heerlijk!!

Dit was wel even een welkome afleiding en hierna konden we weer met frisse moed door. Hier liepen wij parallel aan het spoor en toen de trein aankwam zwaaiden wij even en de trein toeterde terug, zo leuk!! Uiteindelijk kwamen wij weer aan in de bewoonde wereld en toen was de tocht bijna ten einde, gelukkig maar, want mijn andere hiel had de pijp ook al aan Maarten gegeven ;-). Maar echte die-hard als ik ben, gewoon doorlopen! En dat werd op het eindpunt beloond met een gezellig onthaal met muziek en een mooie medaille.

Ik vond het een prachtige tocht en het was ontzettend gezellig, alleen diep in mijn hart spijt dat ik niet de 17 km heb gedaan, want die liepen helemaal een mooie route!! Wie weet, misschien volgend jaar en dan niet op pas nieuwe, zeer goedkope sneakers ;-).

Bedankt Leidsch Dagblad voor deze actie en de goodiebag met inhoud!!
Wie weet tot volgend jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten