zaterdag 27 september 2014

Mahanakorn in Utrecht

Gisteren mochten wij op uitnodiging van Singha Beer gaan eten bij Mahanakorn in Utrecht.



Eten bij de Thai, dat was al een avontuur op zich, want ik ging met mijn gezin. Mijn zoon, wat de boer niet kent dat eet hij niet, mijn dochter, die na twee happen al vol zit en mijn man, als ik niet weet wat het is hoef ik het niet!

Dus je begrijpt dat het enige buitenlandse eten wat wij ooit gegeten hebben is Chinees, Italiaans en de Argentijn en daar blijft het dan ook weer bij.

Vol goede moede vertrokken wij naar Utrecht, de auto in parkeergarage La Vie en vandaar was het nog vijf minuutjes lopen naar de Oudegracht 140.
Van buiten heb je geen idee wat je binnen aantreft, je loopt langs het terras en dan plots waan je jezelf in Thailand, prachtig!

Nu was er ergens iets fout gegaan met de reservering en niemand scheen op de hoogte te zijn van onze komst, maar we werden alleraardigst opgevangen en er werd ons verteld dat wat er ook mocht gebeuren, wij zouden Thais eten die avond!!

Inmiddels aan een tafeltje geïnstalleerd met natuurlijk een Singha biertje en ondertussen zoeken naar de contactpersoon, die werd uiteindelijk gevonden en zo kon ons Thais avontuur beginnen!

De mannen namen de kip met cashewnoten, ik wilde eens iets anders en ging voor de zoetzure garnalen en mijn dochter ging voor de gebakken rijst met kip.

Naast de gerechten had je de keus uit witte rijst of gebakken rijst en die werden geserveerd in mooie, grote, zilveren schalen.
En toen kwamen onze gerechten, dat zag er allemaal heerlijk uit!!

We hebben heerlijk gegeten en de kinderen vonden het geweldig! Op de kip met cashewnoten lagen gedroogde chilipepers, onze zoon heeft ze allemaal opgegeten. Mijn man sneed ze in kleine stukjes door zijn eten heen, maar er was er eentje die was erg taai en die legde hij daarom aan de kant. Omdat onze zoon wilde laten zien hoe stoer hij was, at hij dat pepertje. Het was heel erg taai en heet en daarom legde hij hem maar weer op zijn bord en ondertussen krabde hij even aan zijn oog ;-). Je voelt hem al aankomen... Tranen met tuiten dat oog en wij hadden tranen met tuiten van het lachen!!
Hier dan nog even de stoere jongeman met nog twee normale ogen ;-).
Bij het afrekenen (de drankjes waren voor onszelf) zei de man ineens, maar jullie hebben geen voorgerecht op en geen ijsje, willen jullie dan geen toetje? En aangezien wij een groot ijsmonster in ons midden hebben, konden we daar geen nee tegen zeggen natuurlijk, dus even samen genoten van een Mahanakorn fruitgarden en de kinderen ijs.

Later bleek dat de fles water die op tafel staat ook afgerekend moest worden, mijn man dacht dat het van de zaak was, maar helaas. Let daar dus goed op!! Die fles water kun je heel goed gebruiken bij sommige gerechten, dus hou in je achterhoofd dat die wel 5,75 euro kost!!

We hebben heerlijk gegeten, nog nooit bij een Thai geweest, maar dit is zeker een aanrader. Als je hier binnenkomt is het al of je Thailand binnenstapt en zeker met al die heerlijke geuren erbij, mmm.

Het is geen goedkoop restaurant, als we alles hadden moeten betalen, waren we voor twee drankjes de man, een hoofdgerecht en een nagerecht 140 euro kwijt geweest!

Singha Beer bedankt voor dit culinaire avontuur, we hebben genoten!! Mahanakorn tot de volgende keer!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten