zondag 7 september 2014

Workshop smoothie maken La Place

Vrijdagavond mochten Anne en ik ons melden in Leiden voor een workshop smoothies maken.
 De ontvangst begon in ieder geval al goed ;-).
 Deze workshop van La Place was de eerste betaalde workshop die ze organiseren. Ik denk dat ze geld wilden vragen om zo een hoop niet op komen dagers tegen te gaan, maar in Leiden is dat helaas mislukt. Hier hebben we toch weer een tijd zitten wachten op mensen die zich wel opgegeven hadden, maar weer niet kwamen opdagen! Als je dat dus tegen wilt gaat, denk ik dat je de betaling vooraf zult moeten doen. Dan hebben mensen betaald en dan komen ze wel, anders is hun geld weg. Is organisatorisch en administratief best veel werk, dat snap ik, maar ik ken nog wel een administratief medewerkster die nog steeds zoekende is ;-) ;-).
 Uiteindelijk zijn we toch maar begonnen en kregen we eerst een rondleiding door deze vestiging van La Place. Dit is een hele nieuwe vestiging eigenlijk een pilotvestiging zeg maar, om te kijken of dit concept aanslaat en of het rendabel is. Dit houdt helaas ook in dat Leiden dus niet meer meedoet met de couponvellen die je altijd in de bus krijgt, helaas had ik dit al aan den lijve ondervonden.... Erg jammer, want het couponvel zit altijd standaard in mijn tas.
Leiden heeft dus net als alle andere vestigingen van La Place alles vers en biologisch, maar Leiden gaat daarin net een stapje verder, die hebben eigenlijk bijna alles van lokale handelaren en boeren etc.
In Leiden kun je ook je broodje vers laten beleggen, dat wordt ter plekke gedaan en jij kunt aanwijzen wat je erop wilt.
En zo gaat het ook met de salades, heerlijk hoor!!
En ze hebben hun eigen kruidentuintje (kasje)!
Ze hebben zelfs nog een heel groot terras over en dat willen ze gaan inrichten met groente- en fruitplantjes en een paar kippetjes en geitjes!
Maar mijn hoogtepunt in Leiden vind ik persoonlijk de pizza- en pastahoek! De pizza wordt gemaakt in een houtoven. Op de foto hieronder kun je de stukken hout zien liggen links en de pasta wordt gemaakt terwijl je wacht, zelfs de pasta wordt de hele dag door vers gemaakt! Wil je een stukje Italie proeven, dan zou ik zeggen ga naar La Place Leiden en bestel een pizza funghi of neem een heerlijke pasta funghi met een lekker glaasje wijn en settel jezelf op de loungebank op het terras en je waant jezelf in Toscane (moet wel het weer meewerken natuurlijk ;-)).

Maar terug naar de workshop ;-). We gingen smoothies maken.
Een rode smoothie stond er op het programma en een groene. Eerst moest er natuurlijk geproefd worden! De rode bestond uit sinaasappel, banaan en rode biet, niet mijn favoriet. De biet overheerste teveel vond ik. Ik vind bietjes lekker, maar dan met een opgebakken aardappeltje, spekjes en een lekker krokante speklap, niet in een smoothie. Toen was de groene aan de beurt om te proeven. die bestond uit sinaasappel, banaan, mango, chiazaad en spinazie. En weet je? Die was lekker!!
Hierna mochten we zelf aan de slag om aan de hand van het recept de smoothies te maken.
 Dat duurde natuurlijk niet zo lang en nadat we alles geproefd hadden, kregen we het overige mee naar huis en was de workshop afgelopen. Een stuk sneller dan alle andere workshops, dat vond ik wel jammer. Zeker ook omdat er nu voor betaald moest worden! Ik weet dus niet of ik volgende keer weer zou gaan.

Het was wel erg gezellig, ondanks dat er maar vier deelnemers waren en ik vond het erg leuk dat het een keer in Leiden was, nu Alphen aan den Rijn nog een keer ;-).









Geen opmerkingen:

Een reactie posten