zaterdag 1 november 2014

The Insiders Philips GC8638 en FC8723

Van the Insiders mocht ik vlak achter elkaar twee mooie apparaten testen van Philips.

De eerste was de Philips PerfectCare GC 8638.
 Een stoomgenerator strijkijzer stond al een tijd op ons wensenlijstje, dus ik was erg blij dat ik uitgekozen was!

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik bijna nooit strijk, maar mijn man daarentegen bijna dagelijks (sorry dames, hij is al bezet ;-)), dus hij heeft hem uitgebreid getest.

Met opwarmen maakt het apparaat veel geluid, maar dit is dan ook bijna het enige nadeel van dit apparaat wat ook zeker wegvalt tegen alle voordelen. Als hij opgewarmd is, gaat het strijken supersnel! Je hoeft ook geen temperatuur meer in te stellen voor de verschillende stoffen, dat doet hij allemaal automatisch. Hier was mijn man nogal sceptisch over, maar na gebruik was hij helemaal om.

Ik had graag gezien dat het enorme (ook weer een voordeel!) waterreservoir eraf te halen was zodat ik het beneden kon vullen, want bij ons staat de strijkijzer op zolder en daar hebben we geen water, dus nu moeten we met een flesje water naar boven om het apparaat te vullen. Maar zoals ik al eerder zei, het heeft een enorm waterreservoir van 2,5 liter dus zo vaak hoef ik nu ook weer niet naar boven met een flesje water ;-).


Ter conclusie, het enige feitelijke nadeel valt zeer zeker weg tegen alle voordelen ik ben heel erg dankbaar dat wij het apparaat mogen houden van Philips (ter info, deze had ik ook wel gekocht bij the Insiders na de testperiode). Super blij mee  onze oude strijkbout staat nu werkloos te zijn. Echt, als je dit apparaat hebt geprobeerd wil je gewoon niet meer terug naar je gewone strijkbout!

Dus wie nog een doodgewone strijkbout zoekt, neem even contact op ;-).


Een paar weken later mocht ik de Philips Floorcare FC 8723 testen.
Ik heb een goede stofzuiger, maar ik hoopte dat ik de AnimalCare mocht testen in verband met onze hele lieve, maar veel haar verliezende lab/golden.
Die werd het dus helaas niet, maar het werd de FC 8723. Die is uitgebreid getest, want met een levende haarbal en twee pubers in huis kun je blijven stofzuigen!!

Voordelen van de FC8723 is ten eerste zijn gewicht! Wat een heerlijk licht apparaat, de trap stofzuigen is nog nooit zo makkelijk geweest!
Ten tweede de lengte van het snoer, de trap stofzuigen is nog nooit zo makkelijk geweest ;-)!
Ten derde was ik bijzonder gecharmeerd van het HEPA13 filter, want met een man die overal allergisch voor is en dan met name stof was deze stofzuiger een verademing. Er komt ook echt niets uit de achterkant van de stofzuiger en dat moet ik helaas bekennen is wel het geval met mijn eigen stofzuiger.
Een nadeel vond ik dat ik niet onder de bank kan zuigen met deze stofzuiger, dat past helaas niet het tweede nadeel is wel dat hij niet alle haren van de hond aan kan. Had je gestofzuigd lagen er nog haren. Dus we waren nog in overleg of we de stofzuiger zouden aanschaffen ja of nee omdat het HEPA filter voor mij wel een megavoordeel was en dat ondanks een paar hondenharen die dan blijven liggen. En hij heeft A label, dat heeft mijn oude ook niet.
De stofzuiger komt met twee hulpstukken die je heel makkelijk aan de stang kunt klikken.
Maar toen bleek dat we nog een tester in huis hadden, onze eigen Anne! Die had uitgevonden hoe licht het apparaat wel niet was en had de stofzuiger stiekem ingepikt voor haar eigen kamer.
Hier in huis is het wel een beetje het huishouden van Jan Steen, je kunt in ieder geval zien dat er geleefd wordt zeg maar. Maar Anne's kamer is een soort van toonzaal. Daar kun je ten allen tijde binnenvallen en alles staat op zijn plaats, ligt waar het hoort te liggen en je kunt van de grond eten daar. Elke dag is zij wel aan het stofzuigen of aan het reorganiseren, ik denk dat ze later binnenhuisarchitect wordt. Zij had een stofzuiger, een hele oude en hele zware en zij was dus razend enthousiast over de FC 8723. Voor haar kamer en de overloop deed de stofzuiger het meer dan perfect, dus zouden we hem aanschaffen dan zou dat voor Anne zijn.
Toen kwam daar het mailtje van the Insiders dat we ook de stofzuiger mochten houden van Philips, dus Sinterklaas en Anne's verjaardag kwamen vroeg dit jaar. Dit was alvast een verjaardagkadootje voor Anne voor 6 december!! Namens Anne, heel erg bedankt Philips!!


Conclusie: als je een haarbal in huis hebt, is deze stofzuiger misschien niet helemaal wat je zoekt, maar heb je die niet en/of heb jezelf of iemand anders in huis allergieen met name voor stof, dan is dit echt een apparaat om aan te schaffen.

Wie nog een antieke, hele zware, energieslurpende stofzuiger zoekt, neem even contact op ;-)!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten