woensdag 25 februari 2015

Cafe Stout Arnhem

Op ons weekendje weg op de Veluwe moest er natuurlijk ook gegeten worden!

Edwin had (lichtjaren geleden) in Arnhem in dienst gezeten en wist te vertellen dat de place to be voor gezelligheid en lekker eten de Korenmarkt moest zijn.

Daar aangekomen hadden we wel heel veel keus waar we wilden eten. Ik ging voor een lekkere biefstuk en Ed had zijn zinnen gezet op sate. na een rondje gelopen te hebben langs alle menukaarten was er eentje met sate, geen biefstuk, maar wel ossenhaas en dat was Cafe Stout!

Het was al spannend om naar binnen te gaan met zo'n naam, je voelt je al meteen stout als je de drempel passeert, maar in zo'n weekendje weg zonder kinderen mag je best eens stout zijn toch ;-).

De bediening was reuze vriendelijk, de tent zelf zag er ook leuk uit en de sfeer was gezellig!

We begonnen met warm stokbrood met kruidenboter vooraf en daarna ons voorgerecht. Even ons dieet en calorieen overboord, want vanaf nu waren we "stout" en het streng zijn voor onszelf wat eten betreft kwam later wel weer ;-).

Mijn voorgerecht waren gepelde garnalen in hete knoflook-peperolie gebakken, om je vingers bij op te eten, maar pas op heet is ook echt heet!!
Daarna het hoofdgerecht, ik had de ossenhaasspies en Edwin zijn gewilde sate!

Helaas is de foto van mijn spies mislukt, maar de ossenhaas was heerlijk mals en de gebakken champignons erbij, zalig!

Ernaast kregen we nog een klein bakje groenten (broccoli, bloemkool en wortel) en een hele grote bak lekkere friet, helemaal fout, maar erg lekker!!
Na dit alles was het tijd voor het toetje. Omdat ik waarschijnlijk toch al ver over mijn calorieen heen zat, heb ik lekker stout gedaan en gekozen voor de koffie met zoete lekkernijen!

Wat een feest!!

Voor alles bij elkaar inclusief drankjes waren we nog geen 70 euro kwijt met z'n tweeen!

Dus wil je lekker en betaalbaar eten in een ongedwongen sfeer met zeer vriendelijk personeel ga dan naar de Korenmarkt 10 in Arnhem. Succes verzekerd!! Een echte aanrader!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten