woensdag 25 februari 2015

Sandton Hotel de Roskam te Rheden

Vorig jaar met Valentijnsdag had ik twee overnachtingen gewonnen bij een Sandton Hotel naar keuze. Dit jaar hebben we de cheque verzilverd.

De grote vraag was waar gaan we naartoe? Ik wilde dolgraag naar Terschelling omdat Texel het enige eiland is waar ik ooit ben geweest en Edwin wilde dolgraag naar Gent, omdat hij daar eens is geweest om te fotograferen en dat vond hij zo mooi dat hij daar graag nog eens zou komen fotograferen en hij wilde ook die schoonheid delen met mij.

Dus ik online een datum uitgekozen en toen kwamen er maar een paar hotels omhoog, nogmaals zonder datum en nog steeds maar vier hotels of zo en niet degenen die wij graag wilden natuurlijk! Ik de telefoon gepakt, verbinding verbroken tot 3x toe, dus maar een prive-berichtje op FB naar Sandton. Ik moest het nummer intikken van de waardebon en dan kwamen alle opties naar boven, dus nogmaals gedaan en wederom maar vier hotels. Uiteindelijk mij er maar bij neergelegd en welke van de vier zou het dan worden? We hadden Amsterdam, dat trek ons allebei nou niet echt, we hadden Zwolle, daar waren we al eens geweest en dat was echt fantastisch, maar we wilden iets nieuws uitproberen! We hadden Limburg, was mijn keuze, maar aangezien ik op dieet ben en op mijn calorieen moet letten, leek het me niet handig om in het land van de heerlijke vlaaien te verblijven. Je moet natuurlijk niet de kat op het spek gaan binden ;-). Dus bleef over  Roskam in Rheden, Ed was hier erg content mee aangezien dit hotel op de Veluwe ligt en waar kun je beter dieren en natuur fotograferen dan op de Veluwe?

Wij ernaartoe, de ontvangst bij de receptie was vriendelijk. We kregen een standaardkamer op de derde verdieping, kamer 307. De kamer was schoon, ruim, heerlijke bedden, alleen zorg ervoor dat je kamer 309 of hoger krijgt want die liggen aan de Veluwekant en wij lagen aan de spoorkant. Auto's raasden voorbij en elk halfuur de trein ook nog eens! Jammer dat er geen koffie- of theefaciliteiten waren op de kamer, maar we hebben ons prima gered verder, behalve de ligging, was er verder niets mis met de kamer.

's Ochtends het ontbijt daarvoor moet je een stukje naar buiten lopen. Het viel ons op dat de receptioniste het te druk had met haar beeldscherm en geen enkele gast begroette.

Het ontbijt vind ik zelf altijd het leukste van een hotelovernachting, daar kijk ik altijd naar uit. Wat zullen we hebben, wat zal ik nemen etc. Er waren drie soorten kaas, geen buitenlandse, drie soorten vleeswaren, gekookte eitjes, je kon zelf je eitje bakken en scrambled eggs met bacon, twee soorten fruit en yoghurt en cereal, drie soorten brood, krentenbollen, croissants, kaiserbolletjes en pistoletjes. Een sappenmachine en twee koffiemachines. Dat was het wel zo'n beetje, niet echt uitgebreid, maar een ieder kon vinden wat hij wilde. De koffiemachines wilden niet echt meewerken die ochtend, de ene wilde constant meer bonen terwijl hij al tot de nok toe gevuld was en de andere begon spontaan heet water rond te spuiten. Ik had de kans op koffie al opgegeven, maar Ed had toch nog koffie kunnen halen op het laatste moment. En dat had hij wel nodig ook, want hiermee moest hij zijn krentenbol wegspoelen die heel erg hard was en mijn kaiserbol was ook al niet te vers, dus dat was erg jammer.

De volgende dag deed de koffiemachine het gelukkig weer, waren de krentenbollen gewoon te eten, maar de receptionisteht weer te druk. Als de schoonmaakster vriendeljker is dan de receptioniste gaat het toch niet helemaal zoals het hoort volgens mij!

Conclusie, voor ons blijft Zwolle onbetwist nummer 1 van de Sandton Hotels en de Roskam blijft daar nog ver onder.

De hotelkamer was schoon, ruim en de bedden sliepen heerlijk, maar de ligging was jammer. De receptioniste was vriendelijk bij ontvangst en voor de rest was haar beeldscherm belangrijker. Het ontbijt liet te wensen over, maar voorraden werden goed bijgevuld en tafeltjes werden netjes afgeruimd.

We hebben nog een overnachting te goed, gekregen van mijn zus, ga eens kijken waar we die gaan doorbrengen!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten