vrijdag 20 maart 2015

Gent

Vorige week zijn we een nachtje Gent geweest.

Heb je weleens meegemaakt dat je ergens komt en denkt van hier wil ik nooit meer weg, dat had ik dus met Gent!

Gent is echt te gek!! Zo'n mooie stad en zo ontzettend gezellig, mensen zijn er heel aardig, er hangt gewoon een hele prettige sfeer. Gent moet je echt gezien hebben voordat je sterft, echt een must-see dus!!

We zijn zaterdag aangekomen, even naar de hotelkamer en daarna de stad in. Mooie oude panden, gezellige bootjes op het water, talrijke eettentjes en cafeetjes, het ademt gewoon sfeer!!

Ik heb wel een tip trek loopschoenen aan! Door heel Gent liggen kasseien en dat loopt niet altijd even gemakkelijk, trek daarom goede wandelschoenen aan dan heb je daar alvast geen last meer van!!

We hebben de hele middag en avond gefotografeerd en rond een uur of half acht kregen we toch wel treken begon het ook nog eens te spetteren. Dus de spullen ingepakt en op zoek naar een plek waar ik eindelijk eens Gentse stoverij kon proeven.......
Het was dus zaterdagavond, half acht, nou vergeet het dan maar zonder reservering!! Uiteindelijk vonden we een Chinees aan de Korenlei Jin Jiang, ik kan je zeggen een echte aanrader!!
Ik kon niet kiezen tussen twee gerechten en heb dus gevraagd of ik twee halve gerechten mocht en dat mocht! Dus hebben we genoten van Edwins babi pangang, mijn kip met noten en mijn rundvlees in zwarte bonensaus (die is lekker!!!!!!!!). We hebben heerlijk gegeten, de bediening is super vriendelijk, het restaurant is redelijk klein en je kunt de kok gewoon zien koken en bakken in de keuken, heel leuk!

De volgende dag nog een rondje centrum gedaan, maar het weer werkte helaas niet mee. Dus om 14.00 uur zijn we teruggegaan naar huis zonder biertje te drinken op de Graslei, zonder Gentse stoverij en heel erg zonder wafel geproefd te hebben!!! Dit betekent dus dat we zeker nog eens terug gaan naar Gent en dan wil ik ook nog eens naar Alijns Huis, want die ging net sluiten zaterdagmiddag!

Ik heb dus nog genoeg wensen en ideeen over, dus Gent we komen zeker nog een keer terug!!










I love Gent, Belgium!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten