donderdag 5 maart 2015

Philips Senseo Milk Twister CA6500/01

Ik mocht weer eens iets testen van Philips, deze keer een melkopschuimer elektrisch.

Nu hadden wij al een Princess melkopschuimer en die hebben we na 4x gebruiken ergens achter in de kast gezet en nooit meer teruggezien, en vreselijk apparaat! Dus ik was heel benieuwd hoe deze zou bevallen.

De doos was lekker klein en compact en aan de buitenkant zag de Milk Twister er wel lekker stylish uit. Wat zat er allemaal in de doos?

Als eerste een schrapertje van plastic om het schuim uit de kan te schrapen zodat je dit niet met een lepel hoeft te doen, waarbi je het risico loopt om de binnenkant (anti-aanbaklaagje) te beschadigen.

Als tweede de kan! Ziet er mooi uit, er zit een knop op aan de buitenkant en op de coating van binnen zit een maatstreepje en dat is eigenlijk alles, lekker simpel toch!
Dan het deksel. Hieraan vast zit het binnenwerk, roerstaafje wat de melk opklopt.
En dan het gedeelte waar alle elektriciteit in verstopt zit, dit is ook het enige onderdeel wat je niet mag afspoelen onder de kraan, maar dat lijkt me logisch!
Het gebruik is echt heel erg makkelijk. Je stopt de stekker in het stopcontact, de vult de kan tot de aangegeven streep met melk (je kunt zelf bepalen wat voor melk, wij gebruiken halfvolle melk en ik ben dik tevreden over het schuim).
Dan doe je het deksel erop, drukt op de knop, een keertje en voila je schuim wordt gemaakt. In de tussentijd maak je even twee espresso's op de Senseo, op je koffie-apparaat, je Nespresso of wat dan ook en dan is je schuim ook wel klaar. Ik zeg expres twee espresso's, want de Milk Twister is geschikt voor 2 koffie tegelijk.
Dan schenk je de schuim op de koffie en als je een echte barista bent heb je twee hele mooie cappuccino, ben je iemand zoals mij heb je een hele lekkere cappucino, maar mooi is anders ;-).
En daarna kun je, als je wilt, het deksel en het schrapertje gewoon in de vaatwasser zetten, de kan moet wel met de hand. Ik doe zelf alles met de hand, gewoon onder de kraan met de afwasborstel. Dat gaat supersnel zeker met de kan, dankzij zijn coating!

En zeker nog een positief punt, hij maakt nagenoeg geen geluid!! Het apparaat is heerlijk stil, dus goed opletten of het lampje uit is en hij al klaar is ;-).

Ik moet wel eerlijk bekennen dat er een nadeel aan dit apparaat is....

Ik ben sinds 18 januari aan het calorieen tellen en een eetdagboek aan het bijhouden. Dit ging allemaal voorspoedig, totdat de Milk Twister voorbijkwam... Ik drink nu elke avond cappucino, terwijl ik normaal gewoon zwart drink, moet ik toch maar aan de Actifry of iets dergelijks, wat ik daar dan  calorieen mee bespaar kan ik weer steken in de Milk Twister ;-).

Ik vind het een geweldig apparaat en ben er heel erg blij mee, dank Philips!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten