vrijdag 20 maart 2015

Sandton Grand Hotel Reylof

Soms kom je ergens en dan val je gewoon even stil... Stil van bewondering, stil van de grootsheid en grandeur van iets.

Dat overkwam mij vorig weekend! We gingen naar Grand Hotel Reylof in Gent wauw als je binnenkomt!!
En wauw als je op je kamer komt! Ik heb geen foto's gemaakt van de kamer, die moet je gewoon zelf ervaren, als ik een foto zou maken zou ik nooit de beauty en grandeur van de kamer kunnen vastleggen. Maar ik kan je verzekeren, het zijn prachtkamers, nou ja in ieder geval kamer 117 dan, want die hadden wij!!

Je wordt zeer hartelijk ontvangen aan de receptie, je kamersleutelkaart is ook de kaart voor alle lichten in je kamer!! Wij hadden een kamer met een tweepersoonsbed, er was een kluisje, een minibar (er staat een gratis flesje water op de kamer), een bureau en een zitje. Geen terras of balkon en helaas geen bad, maar daar voor in de plaats wel een hele lekkere regendouche!!

Het mooiste aan de badkamer vond ik de deur!! Jawel, de deur! De deur sluit de badkamer af, maar als er iemand onder de douche staat of bij de wastafel, kan de deur ook de wc afsluiten die zich in de badkamer bevindt. Dus de wc is in de badkamer, maar eigenlijk dan toch weer apart, heel leuk gedaan!

De bedden zijn formidabel, we hebben heerlijk geslapen. We lagen aan de wegkant, maar ik heb totaal geen last gehad van buitengeluiden!!


Dan het ontbijt onbeschrijfelijk!! Echt alles is er!! Er zijn verschillende soorten broden, broodjes en viennoiserie, verse sapjes, vers fruit, allerlei soorten beleg, heel veel soorten cereal en zelfs zalm en brie en scrammbled eggs, gebakken tomaatjes en champignons, gewoon teveel om op te noemen en te lekker!!

Dan is er ook nog eens de welness. Wij hebben daar een voetbehandeling laten doen, dat kan ik je aanraden, zeker als je een dag gelopen hebt op die keitjes in Gent!! Dat is dan echt geen overbodige luxe.

Ik snap nu waarom het het beste hotel is in Belgie en in Gent,  waarom het Grand Hotel heet, het is ook gewoon echt Grand!!
Ik heb ook altijd gezegd dat ik Sandton Pillows in Zwolle de beste Sandton vind. Ik vind het moeilijk kiezen nu, maar even diplomatiek als ik ben zeg ik gewoon Pillows Zwolle is de beste in Nederland en Reylof is de beste Sandton in Belgie ;-)!!

Mocht je ooit naar Gent gaan, wat zeker een aanrader is. Ik vind zelfs dat Gent een plek is waar je geweest moet zijn voordat je dood gaat! Gent is echt supergezellig en ontzettend mooi!
Dus als aanrader volgende citytrip naar Gent en dan verblijven in Sandton Grand Hotel Reylof en niet voor een nachtje zoals wij hebben gedaan, maar minimaal twee nachten en dat is echt minimaal, drie zou nog mooier zijn!!

Een tip nog Reylof heeft zelf een parkeergarage voor gasten, kosten 21 euro per 24 uur. Om de hoek zit parkeergarage Ramen, wij hebben daar gestaan, kwamen aan om 15.15 uur op zaterdag en gingen zondag om 14.35 uur weg en betaalden in totaal 11 euro!! Van dat verschil kan je toch mee even een lekker Belgisch biertje drinken aan de Graslei!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten