zondag 7 juni 2015

Wijnwandelexcursie van SNP naar Wijngoed Hof van Twente

Gisteren mocht ik mee op wijnwandelexcursie naar Wijngoed Hof van Twente van SNP Natuurreizen. Ik hou van wandelen, goed voor mijn afslankpoging ;-), ik hou ontzettend van wijn, het liefst zoet en met bubbels en zoals jullie kunnen lezen in mijn eerdere blogs hou ik zeker van Twente! De mensen,  de liefde voor hun streekproducten, een ieder maakt gebruik van de ander zijn producten, daar kunnen nog veel mensen een voorbeeld aan nemen, superinitiatief! Dus deze dag moest helemaal goed gaan komen!

Na een lange treinreis werd ik al opgewacht op station Delden door de overige deelnemers en Els de reisleidster. Nadat Els ons de route op de kaart heeft laten zien, was het tijd om te gaan wandelen.

De wandeling ging vanaf het station, door de bossen en langs de weilanden. En ondertussen vertelde Els van alles over de omgeving en de wijngaarden die we zouden gaan bezoeken.


 
 Na een heerlijke wandeling kwamen we aan bij de eerste wijngaard, alwaar Ilse Visscher al op ons stond te wachten met koffie en Twentse krentenwegge!


 Het zonnetje was heerlijk en de krentenwegge ook, dus het was even moeilijk om weer verder te gaan ;-).

Dit keer hadden we een langere wandeling voor de boeg die voornamelijk langs de Hagmolenbeek liep, schitterende route, alwaar we nog een ijsvogeltje spotten!!



 Na deze wandeling kwamen we bij de tweede wijngaard alwaar Ilse voor ons een heerlijke aspergesoep had klaarstaan, met verse asperges van de buurman!

De soep was zalig en het zonnetje was nog steeds heerlijk, dus het laatste stukje, ondanks dat dat de kortste wandeling was viel me wel iets zwaar! Maar uiteindelijk kwamen we aan bij de laatste wijngaard en de wijnmakerij.

 Hier stond Ilse ons alweer op te wachten met een lekkere amuse van appel met appelstroop en een heerlijk glaasje zelfgemaakte 100% appelcider. Wat een heerlijke ontvangst!

Hierna hebben we een rondleiding door de wijnmakerij gekregen met goede uitleg van Ilse en een kijkje genomen in de wijnkelder.


Na het informatieve deel was het eindelijk tijd om onze smaakpapillen aan het werk te zetten! We kregen een mooie tafel achter in de tuin en hier stond al heerlijk brood van bakkerij Nollen op ons te wachten!
We begonnen met een heerlijke Johanniter. Ik hou van zoete wijnen, dit is een droge wijn, maar zeker niet verkeerd. Drinkt lekker weg! Daarna kregen we een Solaris, dit is een vollere, witte droge wijn. Ondertussen kregen we lekkere tonijnsalade en aardappelsalade met druiven (aanrader!!) op tafel erbij.
Toen begonnen we met de rode wijn. De eerste die we proefden was de Regent. De Regent is redelijk soepel. Daarna volgde een hartig taartje met asperge, lekker!
Hierna proefden we de Sueterie Rood, vond ik een ietwat zware wijn, met duidelijke smaak van houtrijping. Toen volgde een heerlijk kaasplankje van Kaasboerderij Keuper.
En toen volgde voor mij de "piece de résistance", namelijk de Sueterie Sterk, een heerlijke port! In combinatie met het heerlijke kaasplankje en de verse abrikozenjam echt een topafsluiting!

Ik heb een heerlijke dag gehad dankzij het heerlijke weer, de mooie wandeling, het heerlijke eten en de heerlijke wijnen en de goede begeleiding van Els en de goede zorgen van Ilse!

Dank SNP dat ik mee mocht op dit heerlijke avontuur! SNP heeft een divers aanbod van allerlei natuurreizen in Nederland en daarbuiten, zie voor hun hele aanbod hun website.

Dank Els Groot voor je enthousiasme waarmee je alle verhalen en info deelt met de deelnemers. Els was de excursieleidster en is zelf vinologe en organiseert zelf ook wijnproeverijen en wijnreizen, zie voor alle info haar website.

En last but zeker not least, dank aan Ilse Visscher van Wijngoed Hof van Twente! Wat een topgastvrouw!! Ze kan zo ontzettend gedreven vertellen over hun vak heerlijk. En wie nu nog durft te zeggen dat Nederlandse wijn niet lekker is, raad ik zeker aan deze wijn excursie te doen of zelf eens te gaan kijken bij Wijngoed Hof van Twente, voor openingstijden etc. zie hun website.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten