woensdag 16 december 2015

Allerhande Kerstfestival

Zondag mocht ik naar het leukste kerstfeestje van Nederland, namelijk het Allerhande Kerstfestival! Wat was dit leuk!!

We werden al verwelkomd met warme chocolademelk en dat was nog maar het begin....


Het leukste aan dit festival en in tegenstelling tot de meeste festivals of beurzen, was het feit dat je de toegangskaart betaalde en daar dus in feite alles mee betaald had. Alle hapjes, drankjes etc. waren gratis en voor iedereen te proeven!!

Voeg daarbij de perfecte locatie, namelijk het Spoorwegmuseum, voor het kerstfeestje en het wordt een knalfuif!!



Ik vond het echt een feestje, ik heb genoten!!


Er waren prachtig gedekte tafels, mooi opgemaakte bomen, mooie ingepakte pakjes. Genoeg om inspiratie op te doen.


We hebben zoveel gezien, geproefd en zo ontzettend veel indrukken opgedaan, veel meer kan ik eigenlijk niet zeggen, alleen dat jullie volgend jaar, mocht het weer zijn, zeker ook moeten gaan!! En een tip, blijf lekker tot 's avonds en ga zeker niet uit eten hierna (zoals ik), want dat is geen goed idee! Je kunt hier je buik voleten van alle lekkers! Je kunt hier alles proeven van ontbijt tot aan dessert tot aan de borrel, lekkere wijn van bv Bodega Norton etc.





Vis mag natuurlijk ook niet ontbreken met kerst! We hebben garnalencocktail gegeten, zalm en kaviaar, ik wilde echt niet meer naar huis.



En dan nog maar te zwijgen over het dessertplein, hier heb ik helaas geen foto's van, ik denk te druk met proeven ;-). Na deze dag kon ik ook even geen chocola meer zien en dat zegt wat natuurlijk. We hebben ons te goed gedaan aan Mona toetjes, de heerlijke desserttaarten van de AH, die er zeker op tafel gaan komen deze kerst, aanrader!! M&M's, Lindt en Tony Chocolonely (kun je vertellen dat Tony niet meer zo lonely was, nadat wij geweest waren)! Sommige dingen waren wel te koop zoals bovenstaande chocolade en we gingen dus ook met een tas Tony's naar huis! Fruit was er ook, met of zonder chocoladefontein, zoveel keus!


Of je zou dit maar onder je kerstboom hebben, voor mij zeker geen straf! Lekker stoofpeertjes, die we trouwens ook gegeten hebben daar.


Voor de vegetarische medemens was er ook voldoende te proeven. Groente en deze mini-cheeseburgers! Of heerlijke broden die ter plaatse werden gebakken.




We hebben zelfs nog geschaatst, nou ja eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat Anne geschaatst heeft en ik mij langs de rand van de ijsbaan begeven heb, wel op de ijsbaan met schaatsen aan, dat dan weer wel!



Maar het interessantste vond ik wel de AH kerstbox en de borrelbox, daar had ik nog nooit van gehoord en het was erg leuk om die uitgestald te zien, zodat je precies kon zien wat er nu allemaal in zit. Heel handig voor de kerst en oud en nieuw!




Ik hoop dat het festival genoeg heeft opgebracht voor AH en zijn partners, zodat ze dit zeker volgend jaar weer zullen organiseren! Ik heb in elk geval heel veel goede ideeën opgedaan en van alles kunnen voorproeven zodat ik weet dat komt zeker op tafel en dat echt niet!

Als het volgend jaar weer is, ben ik er zeker weer bij!!

Dank AH voor het organiseren en ik wens jullie allemaal hele fijne feestdagen en alvast een heel goed 2016!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten