zondag 29 januari 2017

Ons vierde moeder/dochterweekend (Amsterdam 2e keer)

Dit weekend was het weer zover! We hadden ons vierde moeder/dochterweekend alweer! En net als onze eerste weekend, ging dit weekend ook weer naar Amsterdam.

Dit keer mochten we verblijven in Westcord Fashion Hotel. Supermooi hotel met overal waar je keek, mannequins met de mooiste creaties aan!


Het personeel is supervriendelijk, heel goed! Onze kamer was op de 6e verdieping en daar lag een heerlijk welkomstbordje op ons te wachten!!


Na even lekker gesnoept te hebben was het tijd om het zwembad uit te gaan proberen.


Helaas waren we net tijdens een zwemles aanwezig, dus was het erg druk en zijn we niet heel lang in het zwembad gebleven. Wat moet je dan
doen?? Het enige andere wat de meeste meiden wel zal aanspreken, shoppen!!!

Westcord ligt dus niet in het centrum, maar verderop in de straat gaat de tram, vijf minuten loopafstand. De ene kant op 10 minuutjes zit je op het Osdorpplein, superleuk winkelcentrum, waar je wel een middagje kan doorbrengen. En de andere kant op met de tram, die brengt je in 20 minuten in het centrum. Ideaal! Mocht je nu zelf geen OV hebben, tramkaarten zijn hier verkrijgbaar bij de receptie.

Wij zelf zijn 's avonds naar de Westergasfabriek geweest, dat is 20 minuutjes naar het centrum, daar overstappen en dan nog 10 minuutjes met de tram.

Onze missie was de Mercedes Benz Amsterdam Fashion Week, om precies te zijn de show van Tess van Zalinge.



Het is echt een happening van zien en gezien worden zo'n Fashion Week, superleuk om eens mee te maken. Anne keek haar ogen uit naar alle loslopende BN'ers en alle modellen. Anne wil dolgraag ontwerpster worden, maar hier lopen en aanwezig zijn maakte haar toch een beetje jaloers op de modellen op de vloer. Ik zou graag daar lopen zei ze. Wie weet kind, wie weet.... Het beginnetje hebben we al even gemaakt ;-).


We mochten plaatsnemen op de 8e rij. Was wel even wat anders dan mijn 1e keer AFW vier jaar geleden. Toen zat ik Front Row ;-). Ik heb wel gemerkt dat je beter daar kunt zitten om foto's te maken, valt bijna niet te doen zonder hoofd of mobiel van iemand anders een foto te maken! Maar hier nog vol spanning afwachtend wat er komen gaat!




Tess' show begon heel indrukwekkend met een jongeman die Royal Delft servies aan het kapot slaan was en hier drie grote bergen van maakte.


Daarna werd het donker en begon de muziek te spelen en volgden de modellen elkaar in rap tempo af.  Ik vond de muziekkeuze gewaagd, maar zeer goed passend bij de show!!






Wat een gave show!! Superleuk dat we hierbij mochten zijn!

Na onze tramreis en een lekker warm bad, was het tijd om te gaan slapen en wat hebben we heerlijk geslapen!!


Na de heerlijke nachtrust komt natuurlijk het ontbijt!! Vind ik een van de hoogtepuntjes van overnachten in een hotel. En ik kan je zeggen op dit ontbijt is niets aan te merken! Vers geperst sinasappelsap, lekker broodjes en zelfs bubbels!! Deze moeder wil hier nooit meer weg ;-).


Helaas was het toen toch tijd om naar huis te gaan. Heb je zo'n heerlijk sterrenweekend, in vol ornaat naar een mooie show op de Fashionweek, lekker ontbijt wat voor je gemaakt wordt zodat je zelf niet hoeft sinaasappels te persen, eieren te bakken, spek te bakken, koffie te zetten en broodjes hoeft te bakken. Heerlijk achterover zitten en genieten. En bij het wakker worden, kun je je bed zo achterlaten want opmaken doet een ander voor je. Aan zo'n lifestyle kan ik wel wennen...... Helaas toen ik thuiskwam stond er een volle wasmand op me te wachten, twee hongerige magen en een uitgelaten hond die graag uitgelaten wilde worden! Niks geen hoge hakken en mooie jurkjes meer, tijd om weer terug te keren naar de realiteit. Maar wat was het een heerlijke droom!!

Anne en ik geven altijd een cijfer aan het hotel dat we bezoeken. Dit is het vierde hotel.

Op nr. 1 staat Mercure Amsterdam City met een 9,5. Op nr. 2 Crowne Plaza Den Haag met een 9,0. Op nr. 3 Westcord Fashion Hotel met een 8,5 (een 8,0 van Anne en een 9,0 van mij) en op nr. 4 Hotel Arrows in Uden met een 8,0.

We eindigen ook elk blog met een selfie en deze selfie is gemaakt tijdens de Amsterdam Fashion Week.


Ik vond het weer een geweldig weekend, ben ook blij dat ik dit kan doen met mijn tiener/puberdochter. Heerlijk een op een genieten van elkaar, want ik kan je een ding verklappen zo gaat het helaas niet altijd. Meestal zitten onze pubers boven en komen ze alleen naar beneden om te eten en vertrekken ze daarna weer naar boven. Hoop dus dat er nog vele weekendjes mogen volgen, dank in elk geval voor deze Westcord Fashion Hotel!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten