zondag 2 april 2017

Hampshire hotel Auberge de Hilver

Dit weekend waren wij te gast bij Hampshire hotel Auberge de Hilver te Diessen in het immer mooie Brabant. Het hotel is gesitueerd op een Landal park, namelijk Duc de Brabant. Dus als je aan komt rijden volg gewoon de Landal bordjes, rijd het park op en aan je linkerkant zie je dan het hotel.


En aan de rechterkant het huis van Bollo ;-).



Het hotel is niet groot, dus de receptie zit meteen naast de bar. Het personeel is hier ook van alle markten thuis, dan staan ze achter de receptie, dan bedienen ze op het terras en het volgende moment dekken ze weer de tafel voor het diner.

Personeel is erg vriendelijk, wij kregen een Comfort kamer op de 1e verdieping toegewezen.

Onze kamer was zeer ruim, erg gezellig qua kleuren en inrichting en een megabad in de badkamer.



Vanuit het hotel loop je zo de bossen in, heerlijk om even een wandeling door de natuur te maken.


Wat zeker ook een aanrader is, is het terras van het hotel. Hier hebben we na onze wandeling heerlijk gezeten met natuurlijk een lokaal biertje en een heerlijke versnapering. (Rooie Fik erg lekker vond ik!!).



's Avonds hebben we gebruik gemaakt van het restaurant van het hotel. Alweer een aanrader!! We hebben echt lekker gegeten. Ed heeft van de kaart gegeten en ik had het Streekmenu, aangezien ik ook aan het Streek bier gezeten had ;-).

Mijn voorgerecht was een kervelsoep met gerookte kipfilet, de kipfilet was een goed aanvulling aangezien ik kervelsoep zo nogal saai vind.


Edwin had een carpaccio. The best ever die hij heeft gehad zegt hij. Zijn beste stamt uit Katwijk, maar deze heeft die uit Katwijk verslagen! Deze carpaccio heeft zijn nieuwe titel te danken aan het feit dat de pijnboompitjes hier vervangen zijn door pecannoten, een hele goede zet.


Toen kwam mijn hoofdgerecht, een mixed grill van Diessense kapiteins kip, zeer mals en erg lekker. Walhoeve biefstuk, ook al zeer mals en goed gekruid en Heidehoeve varken. Ik was erg content met mijn keuze voor het menu!


Edwin had de Tournedos, daar lag een soort van beef jerky op, echt heel erg lekker ook en zijn vlees was ook supermals.

En de patatten mogen natuurlijk niet ontbreken.


Mijn toetje was een brownie met bananenroomijs en karamelsaus. Mijn brownie was nog warm toen die kwam, ik denk de lekkerste brownie die ik ooit gegeten heb dankzij de noten die erin zaten en zijn temperatuur. Wat een verwennerij!!!


Ed had de sorbet, was eens een andere sorbet. Hij wilde graag een dame blanche, maar helaas die stond niet op de kaart.


 Na nog een lekker erop koffie gedronken te hebben, was het tijd om onszelf terug te rollen naar onze kamer, waar wij het zelf nog even gezellig hebben gemaakt, ik zal hier niet verder over uitweiden ;-).


's Ochtends hebben we genoten van een heerlijk ontbijt. Diverse broodjes en broodsoorten om uit te kiezen, verschillende kaas- en vleeswaarsoorten, diverse beleg en heerlijke sappen van Schulp. En dit allemaal in een prachtige antieke setting. Ik zou hier zo willen blijven wonen.




Helaas was het weekend toen weer om, maar ik kom graag nog eens terug. Al is het alleen maar om eens de Luxe kamer te proberen, die hebben een eigen zitje in de tuin en een haardje op de kamer!!

Wij zeggen Auberge de Hilver echt een bezoekje waard!! Misschien een romantisch ideetje voor de aankomende Paasdagen??




Geen opmerkingen:

Een reactie posten